…tak, a uz tu mame dalsi probem, bezvetri, a motor v haji. Jsme par majli od Malorky a nemuzeme se hnout dal, bo motor nema zadny vykon.
Beru dokumentaci k motoru a zacinam zkoumat, kde by mohl byt problem. Prvni co me napada, ze to musi nejak souviset s prisunem nafty. Rozebirame tedy primarni vodni filtr za nadrzi, nasledne pak druhy palivovy filtr pred cerpadlem. Oba dva vypadaji ok, testuji pruchodnost cesty od filtru k nadrzi profouknutim a vse se opet chova v poradku. Vzduchovy filtr je taky ok. Po nastartovani se motor na neutral da v pohode vytocit na maximalnich 4000 otacek, v zaberu da vsak sotva 1000. Pokud se trosku rozjedem (napr pomoci vetru), tak diky mensimu odporu na vrtuli se otacky zvednou tesne pod 1200. Dalsi dedukce me tedy vede k zaveru, ze problem bude pravdepodobne snad v turbu nebo ve vstrikovacim cerpadle, ale nejsem zadny specialista na motory a ani nikdo dalsi.
Zacinaji dochazet napady, kde by mohl byt problem. Proverili jsme vse, od nadrze po razeni, a ostatne dalsi veci bychom stejne primo na lodi uz nedokazali opavit.
Vzhledem k tomu ze jsme zrovna na signalu, kontaktujeme prvni dostupny servis na Malorce. Tam jsem odkazan, ze se nam na to muzou podivat jen letmo a opravy by byly mozne az tak za 14. Dalsi kontakt, ktery mame od Igora je na Yanmar servis ve Valencii na pobrezi Spanelska, ktara je cca 120nm mirne mimo kurz.
Pada rozhodnuti ze pojedeme tam, je to velke mesto, predpokladame, ze nejakeho servisaka tam urcite musime sehnat.
Rychost priblizovani k Valencii neni zavratna, kdyz nefouka nedostaneme z lodi vic, jak 4,4kn, obcas neco prifoukne, tak jedeme na 7kn. Kurz je primy, more klidne, slunko pali, spousta casu, …
Do Valencie prijizdime na noc, v prubehu se mi podarilo spojit s Yanmar servisem, prislibeno mame, ze by se nam na to mohl podivat nekdo po 9 rano, ale vsichni cekame obdobny aktivni pristup jako v Bormes. Jsme proste na jihu, manana, zadny spech …