Vyplutí

Tak jsme tedy konecne odrazili a vzhuru na more. Noc je relativne tepla, mirne poprcha, fouka kolem 22kn a tak uhanime pekne kurzem, kterym potrebujeme. Hlidky tocime po 4h, kdy probuzeny jde na 2h za kormidelnikem, a na dalsi 2h jde pak za kormidlo a tocime se v poradi Feda, Kratas, Stetinac, Konup, Radek, Feda, …

K pulnoci vitr zesiluje na 35kna, zacinaji se delat vlny jak stodoly, frcime okolo 9kn. Kolem 2 rano uz to hrci stridave kolem 38-42kn, zrefovano tak na 1/5 az 1/6 a frcime dal rozbourenym nocnim morem. Dalsi sily vetru uz kontrolujeme jen odhadem, pac dalsi napor anemometr neustal a prestal ukazovat, jak smer tak silu. Obcas se prezene necekana vlna z blbyho smeru… Kdyz se par kubiku vody prevalilo pres palubu, tak nam pekne roztrhla cely sprayhood, a takto jsme si to v tomto pocasi uzivali az pekne do dopoledne, kdy pred obedem uz to zas zacalo opadat na prijemnych 30 uzlu – vse tedy presne podle predpovedi, kterou jsme pro danou cas plavby meli a ocekavali.

No vypada to, ze lepsi podminky na seznameni s lodi a sehrani posadky jsme si nemohli vybrat 🙂 a lod mame co do plavby v techto podminkach dobre proverenou.

K veceru a dalsi noc pak pocasi uz uplne na pohodu, blizime se k Minorce, pak k Malorce, dal pak kurz Ibiza. Kolem Malorky uz zas slunko a vedro a bohuzel obcas prestava uplne foukat, tak prikrmujeme motorem, pac nas trosku tlaci cas a musime nabrat kluky na Kanarech. Ale jak si tak jedeme, zjistujeme bohuzel zavazny problem a to s motorem.

 

 


Comments are closed.